fredag 30 mars 2012

utseendefixering?

Alltså jag tänker ofta på detta med utseendefixeringen över hela världen. Visst är det hysterik & extremt.. Men samtidigt kan jag ibland störa mig på att man inte ens kan få TYCKA t.ex att Kim Kardashian är helt otroligt vacker, men att lägga upp en bild på Marilyn Monroe halvnaken är helt okej? Det är två helt otroligt vackra kvinnor från olika generationer. Jag kan inte se skillnaden? 

Jag tycker att en hälsosam, kurvig kropp är otroligt vackert. & jag är helt fullt FÖR skönhetsoperationer (med måtta!) flera av mina vänner har fixat till sina bröst, & tyckt att det varit det bästa de gjort. Det handlar inte om sexuella frågor. Brösten är den kvinnligaste kroppsdelen. Att inte ha några bröst alls, eller vara nöjd med dem, kan få än att känna sig så otroligt okvinnlig (tro mig.) i vissa fall blir folk förbannade & tycker att man ska vara "nöjd med den man är!" men om man inte är det, & mår dåligt över något, varför ska man inte kunna få ändra på det om det finns möjlighet?! Precis som man kan träna & prova dieter måste man kunna få hjälp med operationer? En person med självförtroende är en attraktiv person. OAVSETT hur man ser ut. Men självförtroende spelar stor roll.

En person med jättestor näsa, eller utstående öron, kan operera sig & folk hetsar inte upp sig över det, som när det kommer till bröstfrågan. Jag kan inte förstå det. Kroppsdel som kroppsdel? Sen att vara EXTREM är en sak! Att aldrig kunna sluta operera sig, det är inte hälsosamt för någon att bli sönderopererad som Michael Jacksson eller Lollo Ferrari. Men jag tycker vi ska tona ner hysteriken. 

En hälsosam kropp, & en kvinna (man!) med bra självförtroende som trivs med sig själv, är en vacker person!


<- Marilyn, Kim ->
hälsosamma, vackra, kurviga kvinnor.
(bilder, google)

(detta ÄR inte hälsosamt eller vackert. varken från det ena eller det andra hållet! Det innebär stora risker med att vara extremt överviktig & extremt underviktig, det KAN ingen komma ifrån.)
(bilder, google)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar