måndag 2 april 2012

21:11

Är HELT slut.. Känns som om jag inte gjort någonting annat än att stå i köket idag. Det började med att jag insåg att bananerna började bli väldigt gamla & bruna.. men ville inte slänga dem. Så jag bestämde mig för att göra sockerkaka med mosad banan. Det blev två sockerkakor, en med banan & en med choklad. Till min man. Sockerkaksmannen :) 

Sen övergick bakandet till annan bakning i form av pajbakning. Det är ekonomiska matlådor, & som den underbara lilla nutidens husfru jag är, gjorde jag två tacopajer & en skinka/ost & broccolipaj till Andreas som han kan ha med till jobbet :)

Mitt i allt mitt stökeri kom mina fina, favoritsystrar, Mira & Linn. Då blev det kaffe & jag fick tillfälle att bjuda på mina kakor också, haha. Alice fick en jättefin bitring, som passar alldeles utmärkt nu när hon håller på att få tansebissingar & hon va så glad & lycklig över all uppmärksamhet hon fick, att hon slopade sin 3-timmars eftermiddagsvila :) tant Linn & tant Mira är populära hos Alice. Roligt att få vara lite med de stora tjejerna! & så roligt när folk tar intiativ till att komma & hälsa på oss. Man är så uppe i något HELA tiden, att man aldrig kommer till skott med att bjuda in folk, så att folk kommer hit uppsakattar jag & lilla bubbi. 

nu är klockan kvällen & jag inväntar min kära som har jobbat. Beundrar verkligen Andreas. Att jobba HELTID, med ett sådant psykiskt påfrestande jobb. Ojämna arbetstider (vilket verkligen tar kol på än när man inte får någon dygnsrytm, men ändå ska prestera bra på sitt arbete) men är ändå en sån underbar & glad pappa till Bubbi, som skiner upp som en liten sol varje gång hon ser sin pappa! & en sån fin & omtänksam pojkvän. 

& jag unnar honom varje sekund av ledighet. Han är fantastisk! 

1 kommentar:

  1. Åhh det är alltid lika mysigt att komma & hälsa på mina favorittjejor <3 Kommer snart igen fan /klia

    SvaraRadera