söndag 8 april 2012

19:42

Jag trodde liksom det var allmänt känt att man skulle rent ut sagt - hålla käften på kvällar & nätter i ett hyreshus? Mina grannar spelade någon skitmusik fram till 02.30 inatt & jag kunde inte sova. Både Alice & Andreas sov som stockar, men jag satte mig framför teven ist, va så arg att jag nästan mölade i mig chokladen på bordet, men det var FAN inte värt det. Så jag stod emot.

Igår ställde jag mig & gjorde påskmat, rullade köttbullar, gjorde bryggelåda, jansson, ägg med kaviarröra (min måmås recept) stekt strömming, osvosv.. Va så trött efteråt att jag somnade & sov i två timmar.

Bubbis eftermiddagsvila idag blev lite lång, då jag la mig brevid & somnade jag med, så vi får se när hon hamnar i säng idag - inte senare än 20.30 iaf. Så är det bara. Barn behöver rutiner & struktur enligt min mening. Både vad det gäller mat & sovvanor.

Jag fasade inför bubbis "dagens-smakis" idag, då jag skulle introducera något annat än fruktpuré. Potatis & morotspuré.. Men till min förvåning gick det faktiskt bra & hon åt nästan 3 msk, & efteråt fick hon lite päronjuice. Men mycket handlar nog om rätt tillfälle & humör. Hon får ta det i sin takt. Inte varje dag det går så bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar